publicaties p. 4

Verplichte arbeid in Duitsland 1942 -1945 (boek)

Anne-Marie Goethals - gemaakt voor de Heemkundige Kring Ruddervoorde - 2005

Het is het verhaal van de vader van Anne-Marie Goethals, die samen met de mannen uit de drie Claeys-fabrieken te Zedelgem opgeëist werd door de Duitsers om in Duitsland te gaan werken.

leden: € 15

niet-leden: €17

Grotere publicaties

niet-leden: € 15

Bundeling van 25 nieuwsbrieven van 2001 - 2013

Heemkundige Kring Ruddervoorde

Bundeling van 25 nieuwsbrieven over de jaren heen vanaf voorjaar 2001 tot en met voorjaar 2013.

De Volksstem - 60 jaar later - eerste jaargang

Bloemlezing door de Heemkundige Kring Ruddervoorde uit de eerste jaargang

Dirk Verplancke heeft ons zijn verzameling van "DE VOLKSSTEM" laten inkijken, een weekblad dat werd uitgegeven door Drukkerij Verplancke, zijnde de gebroeders Odiel en Roger, gedurende de oorlogsperiode.

leden: € 8

niet-leden: € 10

De molens van Ruddervoorde

Paul Vandewalle - Heemkundige Kring Ruddervoorde - 1994

Studie van 10 molens in Ruddervoorde

De pastoors van de parochie St.-Eligius in Ruddervoorde van 1832 - 1935

pater Alfred Vandewalle, dominikaan

Uitgave Heemkundige Kring Ruddervoorde - 1995

Gegevens aangevuld tot 1995

niet-leden: € 12

De volksmissie of heilige zending

Paul Vandewalle - Heemkundige Kring Ruddervoorde - 2006

De auteur schrijft over dit werk in zijn voorwoord:

Het idee om deze bijdrage over "de Volksmissie of Heilige Zending" te schrijven is bij mij ontstaan door:
- Het grote aantal gedachtenisprentjes van deze missies, aan mij en aan de heemkundige kring geschonken door talloze oudere Ruddervoordenaars en hun vraag om daar toch iets mee te doen.
- De goede respons van de archivaris van het archief van de paters redemptoristen. Dit was de doorslaggevende impuls voor deze uitgave.

niet-leden: € 12

Gerard de Ridefort (boek)

Paul Vandewalle -  in samenwerking met de Heemkundige Kring Ruddervoorde - 1998

Een ridder-kruisvaarder-tempelier uit Ruddervoorde. Gerard de Ridefort werd de tiende grootmeester van de Orde der Tempelridders in Jeruzalem. Een spilfiguur in de politiek van de Europese koningshuizen in het Heilige land. Was hij verantwoordelijk voor de fatale nederlaag van de christelijke legers tegen de moslims in de slag bij Hattin in 1187?

leden: € 13

niet-leden: € 15

Ruim 150 jaar gemeentelijk onderwijs in Ruddervoorde

Albert Verhaeghe -  in samenwerking met de Heemkundige Kring Ruddervoorde - 1995